Tsuro har et asiatisk åndeligt tema – linjerne repræsenterer de “mange veje, der fører til guddommelig visdom”, og spillet som helhed repræsenterer “den klassiske søgen efter oplysning”.
Dette tema er meget let, og spillet spiller i det væsentlige som et abstrakt.
Spillet består af fliser med snoede streger på, et 6×6 gitter, hvorpå disse fliser kan lægges, og et symbol til hver spiller. Hver spiller har en hånd med fliser. På din tur gør du to ting: placer en flise fra din hånd på tavlen ved siden af dit token og flyt dit token så langt det kan gå langs den linje, det er i øjeblikket, indtil det stoppes af et tomt rum uden flise i (endnu) kanten af brættet eller kolliderer med en anden spillers token. Hvis dit token når kanten af brættet eller kolliderer med en anden spillers token, er du ude af spillet. Målet med spillet er at være den sidste spiller tilbage med et symbol på tavlen. Strategi består derfor i at forsøge at køre dine modstandere enten ind i hinanden eller fra brættet, mens du udvider din egen rute i retninger, der gør det vanskeligt for dine modstandere at gøre det samme.